Mens flere og flere normale forbrugere bliver afhængige af steder som Facebook og Twitter, gør firmaer også en indsats for at være med. Den mest oplagte måde at benytte micro-blogging på er ved at skabe PR opmærksomhed. Men der er bestemt også andre muligheder.
1.Presse
Listen af PR micro-blogging sider vokser hver dag, og flere og flere firmaer benytter sig af kreative metoder til at kommunikere med deres kunder. Den nemmeste måde at bruge micro-blogging på, er at lave en konto og begynde at tale med vigtige business-partnere. Lav grundige søgninger og svar hver gang de skriver til dig.
Det er også en udmærket måde til både at besvare negativ presse og forsvare sit brand. Samtidigt kan man også lave en micro-blog for kundesupport. Der vil man kunne annoncere afbrydelser af service, bede kunder om at informere om bugs og informere om status opdateringer.
2.Promotions
En anden micro-blogging metode som mange e-business firmaer har taget til sig er tilbud over nettet. Amazon, Dell og Woot are et par af firmaerne der allerde benytter dette i deres marketing mix. Disse firmaer informerer om særlige tilbud til dem der følger dem, især når tilbuddene kun gælder i en begrænset periode.
3.Produkt lanceringer
Du kan også fortælle dine ”følgere” om nye produkt lanceringer, opdateringer og status rapporteringer. Wordpress har f.eks. brugt Twitter til at fortælle om opdateringer af dets software.
4.Networking
Af samme grunde som micro-blogging er godt til at sende pressemeddelelser, så er det også et glimrende middel til at udvide sit netværk. Man kan finde potentielle medarbejdere, levarandører og naturligvis kunder.
5.Internt i firmaet
Man kan også styrke sammenholdet indenfor firmaets rammer rent socialt, men man kan lige så godt bruge det til organisatoriske formål. Man kan lave en micro-blog hvor medlemmer af et projekt kan arrangere møder, informere om deres status eller informere andre medarbejdere om projekter eller hvad der stadig skal laves.
Man kan også bruge micro-blogging til at gøre medarbejdere mere effektive. Hvis de beskriver hvor meget de når at lave indenfor et hvis tidsrum, kan de muligvis blive mere effektive.
Kilde: Metaspring
torsdag den 21. maj 2009
Brug micro-blogging til business!
Etiketter:
e-business,
e-commerce,
e-handel,
kommunikation,
micro-blog,
micro-blogging,
netværk,
networking,
PR,
presse,
produkt lanceringer,
promotion,
promotions
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar