BPO kan oversættes til dansk som at outsource en del af ens erhverv. BPO er indenfor de sidste par år blevet til en essentiel faktor for overlevelse. Men selv hvis et firma prøver at outsource så mange dele af dets business som muligt, er der ingen garanti for success. Firmaet Kirk Outsourcing har følgende råd til hvordan BPO bliver en success:
1.Strategi
Alle firmaer tilstræber at virke så effektivt som muligt. At outsource større funktioner til pålidelige, professionelle og kvalificerede leverandører er noget som flere firmaer bør overveje. Én af de største faktorer i uheldige outsourcing samarbejder, er når et firma med det samme evaluerer dets sælger, uden at tænke på strategi.
Man bør vide følgende:
outsourcing strategi
evaluering og valg
hvordan man laver kontrakter
sælgerens ledelse
De faktorer taget i betragtning, bør firmaet vide hvad det skal beholde in-house og hvad det skal outsource. Selv om der er meget der kan outsources, skal man huske selv at overveje hvad der giver mening at outsource rent kvalitetsmæssigt.
BPO sørger for besparelser, benyttelse af synergier og større effektivitet. Men kun med de rigtige kriterier vil ens organisation få det optimale ud af outsourcing.
2.Hvilken type forhold har du brug for?
Spørg dig selv ”Hvilken type forhold har jeg brug for?”. Nogen gange tilbyder en leverandør en bedre service end du selv kan, og andre gange er der udelukkende tale om besparelser.
3.Kend og tag nogle risici
Outsourcing vil altid have en hvis risiko, som bør identificeres og evalueres. Der er ting man selv kan gøre for at minimere risici. Sørg for at leverandøren kan klare opgaven, og sørg for at kunne holde en hvis kontrol over processen.
4.Kommunikationen er vigtig
Des mere information du kan tilbyde din ouotsourcing partner på en klar og tydelig måde, des bedre. Mangel på kommunikation vil give misforståelser, og der er tit mange involveret i processen som kan risikere at misforstå meddelelsen hvis den ikke er tydelig.
Eksempler på produkter som kan være gode a outsource:
Web design services
Graphic outsourcing
IT consulting services
Customer Service
tirsdag den 5. maj 2009
BPO (Business Process Outsourcing)
Etiketter:
CMS outsourcing,
IT outsourcing,
outsource,
outsourcing,
outsourcingfirmaer,
web design
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar